Bullar och besök




Startade min lediga dag med att baka lite bröd. Hade köpt alla ingridienser för några dagar sedan, för att imorse upptäcka att mjölken var slut. Vad göra då? Jo, då får man tänka till. Vad finns det för substitut till mjölk? Jo, jag blandade hälften cremefraice och hälften vatten. Då såg det iaf ut som mjölk. Det gick jätte bra att göra så. Känner ingen skillnad.
Brödets recept är likadant som vanliga kanelbullar. Fick det tipset av svärmor. Johan tyckte det blev gott.
Jag med.
Det blev lite deg över, så jag gjorde kanelbullar av resten. Så jag kan bjuda på fika när Ida kommer och hälsar på idag. Det var i sommras vi träffades sist. Hoppas vi känner igen varandra. Kan tänka mig att Ida är lite olik sig iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0